Κατά την περίοδο από 5 έως 15 Απριλίου, 2016 στον πολιτιστικό χώρο Οικία Πανουργιά» φιλοξενήθηκε έκθεση με αντίγραφα έργων του ζωγράφου Θεόδωρου Βρυζάκη, η οποία εγκαινιάστηκε την Κυριακή 3 Απριλίου 2016. Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του επετειακού κύκλου εκδηλώσεων για την Επανάσταση του 1821 και την απελευθέρωση του Κάστρου των Σαλώνων που διοργάνωσε ο Δήμος Δελφών σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Φιλολόγων Φωκίδας. Το χώρο επισκέφτηκαν 17 μαθητικές ομάδες από σχολεία του νομού Φωκίδας μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους. Συνολικά, είδαν την έκθεση 426 μαθητές όλων των βαθμίδων (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) και 27 εκπαιδευτικοί.

Σε κάθε μαθητική ομάδα έγινε σύντομη ξενάγηση από την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων στην οικία Πανουργιά και δόθηκαν γενικές πληροφορίες για τον τοπικό οπλαρχηγό, ενώ παρουσιάστηκαν στοιχεία από τη βιογραφία του Θηβαίου ζωγράφου και κύρια χαρακτηριστικά του έργου του. Στη συνέχεια, δόθηκαν στους μαθητές φύλλα εργασίας τα οποία συμπλήρωναν βλέποντας τους πίνακες και στη συνέχεια κάθε μαθητική ομάδα με τη βοήθεια των σχετικών ερωτήσεων παρουσίασε στην ολομέλεια από ένα πίνακα. Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές ενεπλάκησαν  σε προσεκτική παρατήρηση και στοχασμό σχετικά με τη θεματική, τα σύμβολα και τα στοιχεία της αναπαραστατικής τεχνικής του Θ. Βρυζάκη, έγινε συζήτηση για τα ιστορικά γεγονότα που απεικονίστηκαν ενώ οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους δημιούργησαν τα έργα του.
Η απόκριση της πλειοψηφίας των μαθητών υπήρξε θετική, οι ομάδες δούλεψαν με ζήλο, συνεργάστηκαν, έκαναν ερωτήσεις στους εκπαιδευτικούς και την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων και κατέληξαν σε πολύ αξιόλογες στην πλειοψηφία τους παρουσιάσεις.
Με ορισμένες ομάδες μαθητών εκτός από το φύλλο εργασίας χρησιμοποιήθηκε και η τεχνική της παγωμένης εικόνας. Οι μαθητές επέλεξαν ένα ήρωα από τον πίνακα και αναδημιούργησαν τον πίνακα μένοντας ακίνητοι ενώ οι μαθητές που παρακολουθούσαν μπορούσαν να ακουμπήσουν κάποιο μαθητή οπότε αυτός έλεγε μία φράση που ταίριαζε στο χαρακτήρα που υποδυόταν. Η συγκεκριμένη τεχνική άρεσε πολύ στους μαθητές και ορισμένες εικόνες υπήρξαν ιδιαίτερα επιτυχημένες.
Οι ομάδες των μικρών μαθητών (Α’ Δημοτικού και Νηπιαγωγείο) μετά την ξενάγηση στην έκθεση ζωγράφισαν τα δικά τους έργα που εμπνεύστηκαν από το χώρο και τα έργα του ζωγράφου της Ελληνικής Επανάστασης.

Συνολικά, η εμπειρία υπήρξε εξαιρετικά θετική για την πλειοψηφία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, όπως προκύπτει και από τα σχόλια που έγραψαν στο ημερολόγιο επισκεπτών, ενώ εκφράστηκε η επιθυμία για εκμετάλλευση του χώρου για παρόμοιες δράσεις και εκδηλώσεις στο μέλλον.